22. januar 2018

Kropssprog i kundekontakten

Din personlige fremtoning har stor betydning for hvordan kunden opfatter dig. Kender du mekanismerne bag både dit eget og kundernes kropssprog, så kan du med enkle teknikker lære at skabe rigtig gode kundeoplevelser alene via din fysiske måde at være på.

På kurset ”Kropssprog i kundekontakten” lærer du helt konkret at:

  • Aflæse kunders kropssprog til at forstå behov og følelsesmæssige tilstand
  • Påvirke kundens humør positivt med dit kropssprog
  • Forstærke dine budskaber gennem dit kropssprog
  • Være imødekommende og skabe tillid til kunden
  • Fjerne uhensigtsmæssige uvaner i dit kropssprog
  • Spejle de rigtige signaler hos en kunde
  • At udvise selvtillid, troværdighed og overskud – uden at virke arrogant eller ligeglad

Når dagen er omme har du lært teknikker, der kan bruges direkte i din kommunikation med kunderne, når du f.eks.:

  • Mødes med en kunde i ved skranken/disken
  • Mødes med kunden på butiksgulvet
  • Tager imod en kunde i receptionen
  • Tager imod en kunde i din egen afdeling
  • Bevidst vil bruge kropssproget til at styrke din relation til dine kunder

På kurset bruger vi film og billeder til at analysere forskellige typer af kropssprog samt effekten heraf. Du får lov til at afprøve teknikkerne, så du kan spotte og aflæse dine kunder i praksis samme øjeblik som kurset er slut.

For at kunne deltage på dette kursus skal du have gennemført: Service mindset

 

Vil du gerne modtage vores nyhedsmail?

Her modtager du informationer om kurserne direkte i din mail.

Tilmelding håndteres af Peopleteam, og du vil derfor blive sendt til Peopleteam.dk.

Firmakursus?

Er du interesseret i at sammensætte et firmaforløb? Kontakt da:

Jens Severinsen (Peopleteam)
Mail: jens@peopleteam.dk
Telefon: 42 75 44 14