22. januar 2018

Skriftlig kommunikation

Kontakt os, hvis du ønsker at høre mere om kurset

På dette kursus lærer du konkrete teknikker til effektiv og tidsbesparende skriftlig kommunikation, der samtidig giver kunden en positiv og god serviceoplevelse.

Du lærer:

  • Hvornår bør jeg bruge skriftlig kommunikation – og hvornår bør jeg vælge et andet medie?
  • Den logiske struktur for enhver skriftlig meddelelse
  • De 13 skrivetips til den gode serviceoplevelse
  • Straksafklaring på skrift – hvad skal der til?
  • Do’s and dont’s i den skriftlige kommunikation

Skriftlig kommunikation er til dig, der bruger det skrevne medie i din kommunikation med kunden, f.eks.:

  • Email
  • Skriftlige meddelelser i systemer
  • Chat
  • Sociale medier

Du vil gerne lære praktiske teknikker til både at effektivisere dialogen – og til at sikre den gode kundeoplevelse uanset emne.

Mange mails bærer præg misforståelser og ”kommunikativ autopilot”. Skriftlig kommunikation i service har dermed en række faldgruber, du bør kende til – og med dette kursus kan du nemt undgå at falde i dem.

Du kommer til at træne teknikkerne, så du kan anvende dem direkte i din skriftlige kommunikation med kunderne. Vi bruger ægte cases fra virkelighedens kundeservice, så du lærer at spotte ”do’s” og ”don’ts” – samt hvordan du selv kan skrive på den mest hensigtsmæssige måde til dine kunder.

P.S.: Kursets primære fokus er indholdet i den skriftlige kommunikation, herunder konkrete tekster/formuleringer og struktur. Vi bruger ikke væsentlig tid på grammatik og stavning på dette kursus.

For at kunne deltage på dette kursus skal du have gennemført: Service mindset

Vil du gerne modtage vores nyhedsmail?

Her modtager du informationer om kurserne direkte i din mail.

Tilmelding håndteres af Peopleteam, og du vil derfor blive sendt til Peopleteam.dk.

Firmakursus?

Er du interesseret i at sammensætte et firmaforløb? Kontakt da:

Jens Severinsen (Peopleteam)
Mail: jens@peopleteam.dk
Telefon: 42 75 44 14