22. januar 2018

Telefonisk kommunikation

Det er afgørende at kunne skabe gode serviceoplevelser over telefonen.
På kurset ”Telefonisk kommunikation” lærer du håndgribelige metoder til både at styre samtalen og give kunden en rigtig serviceoplevelse.

Efter kurset har du helt konkret lært:

  • Hvordan du lægger din egen personlige stil i den telefoniske dialog
  • At påvirke kundens humør med positiv kommunikation og adfærd
  • At afklare kundens behov gennem god spørgeteknik
  • Hvordan du udnytter Peak-End Rule for at skabe den bedst mulige serviceoplevelse
  • Hvordan du afbryder og siger ”nej” både høfligt og bestemt
  • At navigere i samtalen og styre samtalens flow
  • At kommunikere præcist og entydigt for at undgå misforståelser
  • At forventningsafstemme og skabe fælles forståelse af aftaler
  • At aflæse kundens profiltype og tilpasse din kommunikation til hver enkelt kunde
  • At håndtere utilfredse (og vanskelige) kunder

Teknikkerne fra kurset kan bruges direkte i din kommunikation med kunderne, f.eks.:

  • Når din primære kommunikation med kunderne er telefonisk
  • Når telefonen er lidt et ”forstyrrende” element i dine primære opgaver
  • Når du vil anvende telefonen til at styrke din relation til dine kunder

På kurset anvender vi konkrete eksempler via optagede kundesamtaler. Du bliver i stand til at spotte de elementer som enten styrker eller forringer serviceoplevelsen for kunden. Du bliver også gennem øvelser stillet over for med scenarier, som ofte opstår i telefonisk kundeservice.

For at kunne deltage på dette kursus skal du have gennemført: Service mindset

Vil du gerne modtage vores nyhedsmail?

Her modtager du informationer om kurserne direkte i din mail.

Tilmelding håndteres af Peopleteam, og du vil derfor blive sendt til Peopleteam.dk.

Firmakursus?

Er du interesseret i at sammensætte et firmaforløb? Kontakt da:

Jens Severinsen (Peopleteam)
Mail: jens@peopleteam.dk
Telefon: 42 75 44 14