22. januar 2018

Skriftlig kommunikation

På dette kursus lærer du konkrete teknikker til effektiv og tidsbesparende skriftlig kommunikation, der samtidig giver kunden en positiv og god serviceoplevelse.

Du lærer:

  • Hvornår bør jeg bruge skriftlig kommunikation – og hvornår bør jeg vælge et andet medie?
  • Den logiske struktur for enhver skriftlig meddelelse
  • De 13 skrivetips til den gode serviceoplevelse
  • Straksafklaring på skrift – hvad skal der til?
  • Do’s and dont’s i den skriftlige kommunikation

Skriftlig kommunikation er til dig, der bruger det skrevne medie i din kommunikation med kunden, f.eks.:

  • Email
  • Skriftlige meddelelser i systemer
  • Chat
  • Sociale medier

Du vil gerne lære praktiske teknikker til både at effektivisere dialogen – og til at sikre den gode kundeoplevelse uanset emne.

Mange mails bærer præg misforståelser og ”kommunikativ autopilot”. Skriftlig kommunikation i service har dermed en række faldgruber, du bør kende til – og med dette kursus kan du nemt undgå at falde i dem.

Du kommer til at træne teknikkerne, så du kan anvende dem direkte i din skriftlige kommunikation med kunderne. Vi bruger ægte cases fra virkelighedens kundeservice, så du lærer at spotte ”do’s” og ”don’ts” – samt hvordan du selv kan skrive på den mest hensigtsmæssige måde til dine kunder.

P.S.: Kursets primære fokus er indholdet i den skriftlige kommunikation, herunder konkrete tekster/formuleringer og struktur. Vi bruger ikke væsentlig tid på grammatik og stavning på dette kursus.

For at kunne deltage på dette kursus skal du have gennemført: Service mindset

Vil du gerne modtage vores nyhedsmail?

Her modtager du informationer om kurserne direkte i din mail.

Tilmelding håndteres af Peopleteam, og du vil derfor blive sendt til Peopleteam.dk.

Firmakursus?

Er du interesseret i at sammensætte et firmaforløb? Kontakt da:

Jens Severinsen (Peopleteam)
Mail: jens@peopleteam.dk
Telefon: 42 75 44 14